poniedziałek, 6 lipca 2015

Poszukiwacze skarbów


Wiadomo, że dzieci uwielbiają być odkrywcami. Dlatego przygotowałam dla nich zabawkę, która kryje w sobie skarby. Pomysł podpatrzyłam na blogu Marty, która ma cudowne pomysły, jeżeli chodzi o sensoryczne zabawki dla dzieci. Podpatrzyłam i oczywiście zrobiłam po swojemu. W moim wykonaniu jest to rybka, która połknęła drobne przedmioty i zadaniem dziecka jest odszukanie ich w jej brzuszku. Jeżeli chodzi o drobne, lekkie "skarby", nie jest to wcale takie proste, ponieważ świetnie kryją się w ryżu, o czym sama się przekonałam :) Super zabawa, chociaż długo musiałam tłumaczyć mojemu młodszemu synowi, że np. malutka kaczuszka, która jest w brzuszku rybki już stamtąd nie wyjdzie. 







Rybkę uszyłam z niebieskiego polaru, który od wewnątrz podszyłam dodatkowo bawełną, aby go wzmocnić i aby się za bardzo nie rozciągał. Z przodu dodatkowo z jasnej bawełny naszyłam zarys pyszczka i naszyłam oczy. Z jednej strony ryby wycięłam dziurę i wszyłam tam okienko z mocnej a jednocześnie dość elastycznej folii - w moim przypadku było to opakowanie po jakiejś zabawce - tak właśnie czasem wykorzystuję "śmieci" ;) Płetwy i ogon powstały z błyszczącego granatowego materiału, wypełniłam je wkładem poduszkowym. Całość pozszywałam, wywróciłam na prawą stronę, wsypałam ryż, wrzuciłam skarby zaszyłam otwór i gotowe. Rybka wcale nie jest taka mała bo ma długość 35 cm a szerokość 27 cm.

A oto co ryba połknęła:
Rybkę zgłaszam do kolejnej odsłony Linkowego Party u Diany (wsiąknęłam już tam na dobre :) Kto jeszcze nie zna - zapraszam do zabawy. 
I postanowiłam jeszcze zgłosić chęć udziału w linkowym party na blogu Mama Mi Szyje, chociaż gdy patrzę jakie tam piękne rzeczy są zgłoszone, to czuję się jeszcze bardzo malutka w swoich szyciowych poczynaniach. Ale przecież chodzi o zabawę :)

15 komentarzy:

  1. Jest świetna i domyślam się jaka to może być cudowna zabawa dla maluszków

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja. Dziecko zajmie się taką zabawką na dłuuuugi czas, a mama odetchnie przy kawusi. Świetna robota.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rybka po prostu świetna! Trochę więcej wiary w siebie ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł! Tak rybka z pewnościę sprawia też dużo frajdy podczas zabawy;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na stworzenie zabawki dla dzieci ;) Można użyć różnych przedmiotów, które posiadamy w domu i niskim kosztem wykonać takie cudeńka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Malutka w swoich szyciowych poczynaniach"? Dziewczyno, zabawka jest mega świetna! o wykonaniu nie wspomnę, bo genialne. Bardzo mi się podoba i mam chęć na taką dla swojej córci :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł jest tak wspaniały, że postanowiłam zrobić podobną zabawkę, również po swojemu:)) W swoim wpisie zaznaczyłam blogi, które podpatrzyłam. Rybka jest prześliczna i wygląda bardzo profesjonalnie:)))!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. ŁAŁ :D suuuper ta Twoja rybka! Pierwszy raz widzę coś takiego i nie mogę wyjść z podziwu!! Pomysł, wykonanie, no i to, że ryba jest duża!
    Aż się zaczęłam zastanawiać, czy mój maluch by się nie zainteresował czymś takim ;) Nie ma to jak dobrze zacząć tydzień po urlopie ;)

    Dziękuję za udział w zabawie i zapraszam na kolejną edycję! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ...widziałam, zwłaszcza na zagranicznych blogach, tego typu zabawki, ale ta rybka bije wszystkie na głowę; śliczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ekstra pomysł, już wiem co uszyje jak skończę moją waldorfinę, zapraszam do mnie happyhowdoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń