wtorek, 9 sierpnia 2016

Podkładki w szarościach

Podkładki pod talerze czy kubki są bardzo praktycznym dodatkiem. Można je wykonać na wiele sposobów i w różnej kolorystyce. W zależności od wystroju i upodobań. 
O moich pierwszych podkładkach pisałam tutaj. Tym razem postawiłam na szarości, a to dlatego, że podkładki miały być prezentem dla znajomych do ich nowego mieszkania i akurat taka kolorystyka była odpowiednia. Podkładki są już u nowych właścicieli dlatego mogę się nimi pochwalić tutaj.
Wielkość 30 x 40 cm. Wykonane z bawełny. Góra połączona z trzech kawałków, spód z jednego kawałka. Oczywiście pomiędzy tkaninami warstwa ociepliny. Przepikowane wzdłuż łączenia szwów oraz dodatkowo nieregularne ściegi wykonane podwójną igłą (podwójna igła to świetna sprawa i daje wiele możliwości, które dopiero odkrywam). Podkładki wykończone są lamówką. Tak się stało, że źle policzyłam i kupiłam za mało gotowej więc zrobiłam własnoręcznie, z tej samej tkaniny w kropki, którą zastosowałam w podkładkach. W sumie to chyba nawet lepiej, bo gotową lamówkę miałam jednokolorową, a lamówka w kropeczki dodała uroku podkładkom.

 





 

16 komentarzy:

  1. Prześliczne podkładki i podoba mi się to połączenie kropeczek z gwiazdkami. Ja niedawno też zakupiłam podwójną igłę, ale jeszcze nie próbowałam szyć, więc w najbliższym czasie wypróbuję. A obdarowani są na pewno zadowoleni z prezentu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj :) Ja zakupiłam kilka, o różnym rozstawie i też myślę je w najbliższym czasie wypróbować. Fajny efekt daje szycie dwoma różnymi kolorami nici. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Cudne! super połączyłaś materiały, lamówka w kropeczki to świetny wybór, no i oczywiście perfekcyjne wykonanie:) Bardzo mi się podobają! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj z tym doborem materiałów to zawsze jest największy problem :)

      Usuń
  3. Świetnie one ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. są wyjątkowe, piękne! po prostu idealne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne podkładki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne, estetycznie wykonane, ładnie dobrane wzory i kolory - prawdziwa ozdoba stołu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z efektu końcowego jestem rzeczywiście bardzo zadowolona i mam nadzieję że będą służyć nowym właścicielom.

      Usuń
  7. Po pierwsze - świetne materiały, delikatne groszki bardzo ładnie komponują się z większymi gwiazdkami, a mogłoby się wydawać że połączenie dwóch tkanin we wzorki może się ze sobą "gryźć". :)
    Po drugie - lamówka w groszki rzeczywiście jest ciekawsza. I po trzecie - wow! Przeszycia wykonane podwójną igłą wyglądają ekstra! :) Chyba się zmotywuję i w końcu spróbuję szyć podwójną igłą.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ ogrom miłych słów w jednym komentarzu :) Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  8. no przecież wiesz, że kocham szarości, więc podkładki są dla mnie MEGA PIĘKNE

    OdpowiedzUsuń